tirsdag den 19. november 2013

Lappeløsning.


Eller hvad man nu kan kalde det. Strikketøjet hviler for tiden. Jeg hækler lapper i alle regnbuens farver. De skal så syes sammen til tørklæder. Det tager tid, men pludselig er der også et færdigt resultat, og lageret er nedbragt.


Jeg har glemt at vise jer denne flotte kage. Den fik jeg af et af mine børn som skulle videre i børnehave, en dejlig lille polsk pige. Heldigvis tog lillebror over.
I går var jeg på tur med mine kollegaer. Vi var på hotellet og spise. Bagefter i biografen og se Sorg og glæde. En film der bestemt sætter nogle tanker i gang. I dag har vi været "i skoven" det vil sige vi har et sted i udkanten af byen hvor de avler juletræer. Der må vi samle afklippet gran. Desværre regnede det. Vi fik lov at sidde i garagen og få boller og kakao. Efter fyraften skal der stemmes og så er der lige en 70 års fødselsdag på programmet. Måske der lige skal hækles nogle lapper medens der er ro. God dag.

3 kommentarer:

  1. Sikken et monteringsarbejde der venter dig, eller tager du det undervejs? Skøn kage, hvor er den sød {;o)

    SvarSlet
  2. Flot kage. Lige til at saette taenderne i mums. Toerklaeder, dem glaeder jeg mig til at se.

    SvarSlet
  3. Sød Barnevognskage. Det er altid dejligt når næste søster/bror tager over, så man ikke skal bruge så meget energi på forældre, men kan give barnet den fulde opmærksomhed.
    Jeg tør ikke se filmen, har et ambivalent forhold til indholdet. Det kan også være hygge, at gå i mellem gran og samle grene ind selv om det regner, men ikke denne regn det er den våde slags som falder, men dejligt at I havde en skøn dag alligevel.
    God hæklelyst, du må gerne lave et til mig ;)

    Kh.Lis

    SvarSlet